Rekrutacja do Liceum w roku szkolnym 2025/2026 odbędzie się z wykorzystaniem systemu elektronicznego dostępnego na stronie:
Składanie wniosków o przyjęcie do Liceum oraz podań o miejsce w internacie – od 12 maja do 9 lipca 2025r.
(22-29 lipca w rekrutacji uzupełniającej)
Należy zalogować się w systemie elektronicznej rekrutacji Omikron i wypełnić Wniosek o przyjęcie do klasy pierwszej szkoły ponadpodstawowej. Można zaznaczyć dodatkowe kryteria (wielodzietność rodziny, samotne wychowywanie kandydata w rodzinie, niepełnosprawność kandydata, rodzica, rodzeństwa, objęcie kandydata pieczą zastępczą), należy wtedy dołączyć stosowny dokument lub oświadczenie.
Wypełniony wniosek należy:
– wydrukować i podpisać (przynajmniej jeden rodzic/opiekun prawny) i dostarczyć do szkoły pierwszego wyboru
– podpisać profilem zaufanym (wystarczy podpis jednego rodzica/opiekuna prawnego) – w tym przypadku nie trzeba dostarczać go w formie papierowej.
Wniosek zostanie w systemie zatwierdzony przez szkołę pierwszego wyboru.
Jeżeli starają się Państwo o miejsce w internacie:
– wymagane jest złożenie Podania
– należy również zaznaczyć taką informację we wniosku w systemie Omikron.
Podanie można pobrać ze strony szkoły lub w sekretariacie. Należy je wypełnić, podpisać i dostarczyć osobiście lub jako załącznik do wniosku w Omikronie do 9 lipca.
Wymagane dokumenty:
- Wniosek o przyjęcie do klasy pierwszej szkoły ponadpodstawowej
- Dokumenty/oświadczenia potwierdzające: wielodzietność rodziny, samotne wychowywanie kandydata w rodzinie, niepełnosprawność kandydata, rodzica, rodzeństwa, objęcie kandydata pieczą zastępczą.
Uzupełnienie wniosku – od 27 czerwca do 9 lipca 2025r.
Wymagane dokumenty:
- świadectwo ukończenia szkoły podstawowej (potwierdzona za zgodność z oryginałem kopia)
- zaświadczenie o wynikach egzaminu ósmoklasisty (potwierdzona za zgodność z oryginałem kopia) – szkoła podstawowa wydaje od 4 lipca
- opinia księdza lub katechety o kandydacie
- dla kandydatów zamiejscowych – podanie o miejsce w internacie, jeśli jeszcze nie złożono.
Można złożyć dokumenty w szkole lub załączyć skany jako załączniki do wniosku w systemie Omikron.
Dyżury komisji rekrutacyjnej:
1 lipca (wtorek) 9:00-13:00
4 lipca (piątek) 9:00-15:00
7 lipca (poniedziałek) 9:00-13:00
8 lipca (wtorek) 9:00-13:00
9 lipca (środa) 9:00-15:00
Podanie listy kandydatów – 16 lipca 2025r.
(5 sierpnia w rekrutacji uzupełniającej)
Podanie do publicznej wiadomości przez komisję rekrutacyjną listy kandydatów zakwalifikowanych i niezakwalifikowanych do szkoły i internatu.
Wyniki będą wywieszone w szkole do godz. 12, po czym podane na stronie internetowej.
Potwierdzenie woli podjęcia nauki w Liceum – od 16 do 18 lipca 2025r. do 15.00.
(5-7 sierpnia do godz.15 w rekrutacji uzupełniającej)
Wymagana obecność przynajmniej jednego rodzica/opiekuna prawnego!!
Wymagane dokumenty:
- oryginał świadectwa ukończenia Szkoły Podstawowej
- oryginał zaświadczenia o wynikach egzaminu ósmoklasisty
- oryginał podania o internat (jeśli wysyłano skan) – jeśli dotyczy
- oryginał opinii księdza lub katechety (jeśli wysyłano skan)
- 2 zdjęcia legitymacyjne podpisane imieniem i nazwiskiem
- karta zdrowia ze szkoły podstawowej – jeśli szkoła wydała
- karta informacyjna potwierdzenia przyjęcia do szkoły ponadpodstawowej – jeśli szkoła wydała
Dyżury komisji rekrutacyjnej:
16 lipca (środa) 12:00-15:00
17 lipca (czwartek) 9:00-17:00
18 lipca (piątek) 9:00-15:00
Podanie listy kandydatów – 21 lipca 2025r.
(8 sierpnia w rekrutacji uzupełniającej)
Podanie do publicznej wiadomości przez komisję rekrutacyjną listy kandydatów przyjętych i nieprzyjętych do szkoły i internatu.
Wyniki będą wywieszone w szkole do godz. 12, po czym podane na stronie internetowej.
Procedura odwoławcza
Rodzic kandydata lub kandydat pełnoletni może wystąpić do komisji rekrutacyjnej z wnioskiem o sporządzenie uzasadnienia odmowy przyjęcia kandydata do szkoły – do 24 lipca (13 sierpnia w rekrutacji uzupełniającej).
Sporządzenie przez komisję rekrutacyjną uzasadnienia odmowy przyjęcia – do 3 dni od dnia wystąpienia z wnioskiem o sporządzenie uzasadnienia odmowy przyjęcia.
Rodzic kandydata lub kandydat pełnoletni może wnieść do dyrektora szkoły odwołanie od rozstrzygnięcia komisji rekrutacyjnej – do 3 dni od dnia otrzymania uzasadnienia odmowy przyjęcia.
Rozpatrzenie przez dyrektora szkoły odwołania od rozstrzygnięcia komisji rekrutacyjnej – do 3 dni od dnia otrzymania odwołania.